Ik wil je iets vertellen

Sssttt, wees eens stil, toe luister eens naar mij, ik wil je iets vertellen maar het is een groot  geheim. Even tussen jou en mij, denk je dat je een geheim bewaren kunt, vraag ik teveel, vraag ik nu teveel van jou?

Ik word zo verdrietig van kerst, het maakt mij zo melancholiek. Ik zit achter mijn computertje te tikken en buiten zie ik familie arriveren met hun mooiste kledij aan en de grootste cadeaus, te groot voor een persoon om te sjouwen.

Ik ruik in het portiek allemaal etensgeuren, de geur bevalt mij niet, ik wil geen eten ruiken, ik wil gewoon dat het een normale maandag is.

Ik wil zo graag even schreeuwen, schreeuwen boven de kerkklokken uit, de klokken maken mij treurig, ik vind het een heel naar en doods geluid. Alleen zijn is nu beter, zo gezellig ben ik niet. Ik weet niet meer zo goed wat een kerstgevoel hebben is, ik weet de zin niet meer van het samen vieren.

Ik wil geen kerstliedjes horen op de radio, te vaak gehoord, wanneer komt er eens iets nieuws? ik wil niet terugblikken op dit jaar, dit jaar mag mij gestolen worden.

Beloof het me, vertel het niemand, ik wil geen stoorzender of mopperkont zijn. Ik raak in de war van dit soort dagen, mijn hoofd slaat dan op hol, zoveel gemis, zoveel verdriet, zo alleen.

Cinderella

Een gedachte over “Ik wil je iets vertellen

Plaats een reactie