Maxi

Mijn kleine hompje goud, mijn wereldwondertje op 4 pootjes, mijn maatje door dik en dun. Van een afstandje staar ik naar Maxi, ik kijk naar zijn grijze, eigenwijze koppie, zijn gekrulde witte snorharen , zijn pikzwarte neusje , zijn blauwe oogjes, blauw als de zee.   Zijn voorpootjes gekruld onder zijn buikje, zijn achterpootjes er soepel tussen vallend, zijn staartje omringd zijn hele lijf. Zijn buikje gaat in een rustig tempo op en neer, ik hoor zijn spinnende geluid. Het zonlicht valt op zijn grijze vacht, het glimt, het lijkt wel zilver. Zijn oortjes gaan een beetje heen en weer, hij droomt vast over mooie poezenvrouwtjes, over zijn vleesje, over zijn heerlijke leventje met mij. Ik zucht, ik ben even heel gelukkig, dit kleine hompje goud is van mij, een grotere vriend kan ik mij niet wensen.

20728322_1892593781067716_8308354467588554650_n

Plaats een reactie